Saps QUÈ és l’AFA?

L’AFA és l’entitat que legalment ens agrupa com a famílies d’alumnes de l’escola mitjançant una participació voluntària i mitjançant una quota anual familiar.

L’AFA de l’Escola Teresa Claramunt està constituïda com una associació sense ànim de lucre, inscrita en el Registre d’Associacions de la Generalitat i federada a la FAPAC (Federació de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya).

Saps QUI som l’AFA?

L’AFA som totes les famílies d’alumnes de l’escola Teresa Claramunt. El suport que dóna l’AFA a la nostra escola, que és pública i de tots, permet gaudir d’una escola més forta i preparada per a tothom i més integrada en els barris de Gràcia i Can Feu. Les activitats i serveis que organitza i gestiona l’AFA són principalment un ajut als nostres infants i a les famílies de l’escola i serveixen de suport a l’equip de mestres. Aquesta tasca té obligacions mínimes, assistir a les assemblees de l’AFA, on es decideixen tots els temes importants, i participar a les Juntes de l’AFA, els grups de treball, les comissions o les tasques individuals.

I COM funciona l’AFA?

L’AFA està oberta a totes les mares i pares que ho desitgin, a partir de les reunions de JUNTA de l’AFA i dels grups de treball i de la tasca voluntària. L’AFA admet totes les propostes que s’impulsen com a grup de treball, i també té l’obligació de garantir uns serveis mínims que són responsabilitat de la Junta.

· Assemblees: se’n fan dues d’ordinàries cada curs, una el mes d’octubre i l’altra el mes de juny. Si hi ha temes importants se’n poden fer d’extraordinàries.

· Grups i comissions de treball: n’hi ha per a tots els temes que ens preocupen i se’n poden crear de noves.

· Treball voluntari de famílies: podeu oferir la vostra col·laboració a la secretaria de l’AFA o per correu electrònic.

I l’AFA té molt pressupost?

L’AFA gestiona un pressupost anual important producte dels ingressos i les despeses de les activitats anuals i que s’aprova cada any en assemblea.

Els Ingressos provenen bàsicament de:

Quota de les famílies sòcies, ajuts i subvencions per a activitats d’acollida, menjador i extraescolars, loteria de Nadal, venda d’objectes (samarretes, gorres, bosses, etc.) i servei de bar durant la festa de final de curs.

Les Despeses són bàsicament de:

Contribució a projectes de l’escola, beques a activitats d’integració, dotació de recursos didàctics, millores puntuals en infraestructures, aportacions per a activitats específiques (festes escolars, xerrades, tallers, cursets, material esportiu, etc.), despeses de funcionament de l’AFA (oficina de l’AFA, assegurança i quota FAPAC, assegurances, material d’oficina i fotocòpies, etc.).

Però quins SERVEIS i ACTIVITATS gestiona l’AFA?

• Servei de Menjador (Vostra Cuina).
  • Servei d’Acollida al matí, al migdia i a la tarda.
  • Casals de setembre, Nadal, Setmana Santa i Estiu i casalets, que són els festius que l’escola té de lliure disposició.
  • Comissió d’Activitats Extraescolars per alumnes i per als familiars.
  • Comissió del Projecte de Socialització de llibres i adquisició dels llibres escolars amb descompte.
  • Comissió de Festes i Activitats (fira d’intercanvi, carnestoltes, festa final de curs…).
  • Comissió d’Activitats de Formació de Mares i Pares (Escola de Mares i Pares).
  • Comissió Pàgina Web, comunicació i informàtica.
  • Comissió Verda
  • Comissió de Coeducació